tisdag 13 augusti 2013

Dag 2. Kanske inte Eliza men en prins kan

Jag vet inte hur jag ska kunna få ner de två första dagarna på pränt utan att det kommer bli en hel uppsats så det blir lite av varje.
Efter att ha flugit till Biarritz och tagit både buss och tåg var jag framme i Saint-Jean-Pied-de-Port som verkligen var något extra. Med en god natts söm begav jag mig vid sju-tiden iväg mot Roncesvalles, över Pyrenéerna. Jag må ha klättrat en del  fjäll med 20 kg packning men det här tog verkligen priset: 2 mil med konstant stigning från 200 m upp till 1400 m. Sedan bar det sig inte bättre än att det var 5 km med väääldigt branta backar ner till byn.
Vyerna var helt makalösa när man kommit upp en bit på branten. Det var som att vara på fjället igen bara att det man såg en massa hus. Dock la sig dimman vid 9-tiden så jag såg inte mer än 30 m framför mig. På bilderna kan man se lite av det även om den inte visar hela härligheten som fanns där.
Nu bär det av mot Santiago!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar