tisdag 27 augusti 2013

Dag 16. Utmaning

Tjena! Här kommer ett inlägg som egentligen skulle lagts upp igår men jag anar att jag fick i mig något som inte mådde så bra och behöll inget i magen på tolv timmar. Nu känner jag mig bättre förutom att jag är väldigt hungrig.
Gårdagen var inte mycket att nämna mer än att det var 30 kilometers vandring och ett uppehåll på ett härbärge i ett gammalt kloster som inte hade varken pool eller gräsmatta.
Idag däremot har jag tagit mig till Moratinos som verkligen är den minsta av byar jag passerat. Invånarantalet ligger på 18, då inklusive hundarna, vilket säger något. Här har jag hittat ett gulligt litet härbärge drivet av en italiensk kvinna som är väldigt trevlig. Här fanns det en liten, halvmetersdjup, bassäng där man åtminstone kunde doppa fötterna och en liten gräsplätt att sträcka ut sig på.
Dagen i sig har varit ganska skön även om de första 18 km bestod av en rak grusväg med endast ett fåtal träd längs med kanterna vilket gjorde att den klart kvalificerade sig till den tråkigaste sträckan. 

 En raksträcka som aldrig tog slut!

 Jag i morgonljuset.       Foto: Vladimir

Ett avkopplande ställe med mesta för en pilgrim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar