lördag 31 augusti 2013

Dag 20. Avsaknad av små möss

Idag har jag äntligen kommit tillbaka på rätt spår, kroppen känns stark och jag kan äta lika mycket som förut utan att må illa! Glädjen över detta tog mig 8 km längre än jag planerat för dagen vilket inte gör mig det minsta.
Idag har det varit lite kämpigare å andra sidan att hitta alla markeringar på Caminon och fick fråga mig fram ganska mycket. Jag har inga svårigheter att fråga mig fram även om min spanska inte är den mest berikade av mina kunskaper men kunde tycka att en led som funnits till så pass länge borde ses till då och då. Jag hittade i alla fall tillslut fram till Villadangos del Paramo (vars namn av någon anledning för mina tankar till den animerade filmen Rango) där jag nu sitter på ett väldigt trevligt härbärge med en hel radda fransmän.
 Jag träffade på tysken Brita utanför en bar som jag trodde jag hade gått så pass i förväg att jag inte skulle se henne förrän Santiago. Hon berättade för mig att hon sett de tre danska damerna som jag träffade på flyget ner till Biarriz och att de hade letat efter mig men sedan antagit att jag gått långt i förväg. Tydligen ska de bara vara några kilometer framför mig så jag hoppas jag stöter på dem imorn!
Det är en lite märklig känsla men jag har fått ett gäng människor som både känner till namnet på mig och som ger en glädjen känsla varje gång jag ser de utmed vägen, underbart!



En härlig pilgrimsgräsplätt mitt i allt. Ser nu att jag även lyckats med att få med kamerabandet på bilden, en bonus!

Här är stället jag sover i natt, mysigt trots alla de flugor som hela tiden surrar runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar