lördag 24 augusti 2013

Dag 13. Stillhet i kaos

Hej igen, idag lägger jag ut två stycken dagar då jag skulle lagt ut dag 10 för tre dagar sedan men det internetet jag skulle använda fungerade inte, here you are.
Efter att ha kört en heldag med totalt 41 km i den gassande solen fram till Burgos ville både fötterna och benen vila lite lägre än bara en natt. Därför blev det en extra dag i den stora staden Burgos med den magnifika katedralen. Trots en vilodag klev jag upp vid halv sju, eftersom att härbärget stängde vid åtta, och satte mig att äta en stilla frukost på en bar intill. Det smått tråkiga med en storstad vid sjutiden på morgonen är att det inte är särskilt mycket liv förutom i barerna så det blev till att strosa runt i staden, skriva lite brev och vykort i fyra timmar innan det började hända något. Det kan ha varit det tråkigaste jag gjort hittills men det får en att uppskatta allt det andra mycket mer.
Nu har jag landat i Hontanas, en liten by 32 km utanför Burgos med små, fina gator och en svalkande pool som kom väl till pass i det varma vädret. Det är inte så mycket att se på men efter att ha sett en hel storstad så är man ganska nöjd med det mer tysta bylivet.
Min tyske kompanjon Brita har fått tre blåsor under foten så morgondagen kommer att bli en lite lugnare etapp förmodligen. Buenas noches!


 Hogwarts-känslan infann sig väldigt ofta när man gick mellan kapellen.

Modell över katedralen. 

 Katedralen från utsidan.

Snart är det bara hälften kvar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar