söndag 25 augusti 2013

Dag 14. Pilgrims-lyx

Klockan ringde vid fem och natten var fortfarande över oss, mig och Brita, när vi gav oss av mot nya mål. Idag var verkligen en långsam dag då Brita utökade sina blåsor från 2 till 4. Jag må ha ett ganska gott tålamod men när man vill komma vidare så är inte blåsor precis det som bättrar på det hela…

Vi tog oss i alla fall vidare med hjälp av en mexikanare som lånade ut en vandringsstav och peppeade. Till sist lyckades vi ta oss till ett härbärge som låg i utkanten av byn och inte alls såg mycket ut för världen utifrån men insidan, kolla bilderna! Det var som en liten oas med ett café, skuggande träd, en stor gräsmatta och en mindre pool som var precis lagom svalkande. Det kallar jag pilgrims-lyx! Efter en heldag i solen gjorde detta oss väldigt gott.

 Morgonsol på en raksträcka med asfalt. Ja, för er prylnördar, det är Thermarest Z lite liggunderlag som jag hittade i kvarblivet-lådan från andra pilgrimer och som jag just funnit på föregående härbärge.

 Pilgrims-lyx!

Statyer, blommor, gräs, allt!

4 kommentarer:

  1. Det unnar vi dig verkligen efter alla mil på vägarna, ett dopp i poolen!

    SvaraRadera
  2. Grattis till det nyvunna liggunderlaget, frågan är om man kan finna bättre sak i en kvarblivet-låda! Synd bara att det innebär ytterligare 475 gram på ryggen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 410 gram för att vara exakt ;) Det känns knappt.

      Radera
  3. Min dag blev lika lyxigt förgylld som en svalkande pool mitt i öknen (typ) när dina kort #1 och #2 hade landat här hos mig :) Önskar jag kunde skriva tillbaka till dig, min fine Pilgrim.

    PS: Vilken tur att Sebbe kunde nörda lite med dig hemma ifrån Sverige ;)

    SvaraRadera