lördag 17 augusti 2013

Dag 6. KOmisk fest!

Ännu en het dag i solen är förbi och nu efter 136 km in på leden befinner jag mig i Los Arcos, en stad i full folkfest. Mitt i byn går en lång gata med små vägar som leder av från den. Vid fem-tiden stängde de igen grindar till alla dessa småvägar så det blev en enda lång ”ränna”. Sedan släppte de in tre kor med 2 dm långa horn som då sprang fram och tillbaka, påpiskade av alla som kantade gatan. Sporten i det hela låg, som kanske någon av er vet, i att springa framför dem så länga man orkade. Mor, var lugn, jag sprang inte!
Det fanns en speciell klädnad man skulle ha bestående av vitt i grunden och något rött över, typ en scarf (se bilderna).

Nu sitter jag här och bara njuter av tillvaron på ett härligt härbärge med Amerikanare, Nederländare, Israeler, Italienare och en gitarr. Riktigt rolig blandning!

 Små, söta katter finns lite över allt här i Spanien. Kattälskare: ni skulle helt enkelt smälta av detta!

 Gratis wifi, det gillar vi!

 Grindarna som hindrade kossorna att springa in på en annan gata eller in i något hus.

 Klädnaden som i princip alla hade.

Full fart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar