lördag 24 augusti 2013

Dag 10. Ultreia!

Underbaraste stället jag stannat på! Kvällen började med en mässa vid sju följt av en stor middag med alla 50 pilgrimer från alla möjliga ställen i världen. Jag tror inte att jag har haft så många olika språk rullandes samtidigt runt om mig sen Taizé. Det hela avslutades i kyrkan nära intill där vi hade en lite kvällsbön (helt på spanska) med musik från en väldigt kille på gitarr och en på blockflöjt som klingade ljuvligt i rummet! Jag gillar verkligen livet som pilgrim och hoppas på att jag har det lika bra de kommande tre veckorna.
Månen var väldigt stor och klar när jag vandrade på morgonen vilket gjorde att man knappast behövde någon lampa för att se vägen även om klockan var 6.00. Riktigt harmoniskt att få gå där alldeles ensam och beskåda något så stilla. Jag gick även förbi en hel del solrosfält som bilden visar.
Trots en fin start på dagen blev det inte roligare än att ha de sista 15 kilometrarna med endast raka sträckor som inte hade någon förändring mer än att den svängde ibland för att ändra riktning. Dock är solen inte like påfrestande som de första fyra dagarna. Kanke för att man vant sig, no se (= vet inte. Tog mig 10 min att få en spanjor till att stava det rätt åt mig).


 Ett solrosfält i morgonmånens ljus.

En av alla raksträckor innan lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar