fredag 16 augusti 2013

Dag 5. Bönor, svett och skavsår

Hej kära blogg-läsare!
Idag har verkligen runnit iväg. Värmen, inte bara från solen, gjorde att jag kände mig som en fontän på leden då jag var helt blank av svett, heh. Trots detta har det ännu inte kommit något regn vilket antagligen kommer under natten eller imorn.
Jag  kände mig dock lite som Jesus mitt ute på leden då tankarna gick: "Varför går du på den här leden och plågar dig genom en brännande sol? Du kan ju lika gärna åka hem och mysa framför TV:n med en skål med popcorn." Då gäller det att tänka att detta är för mitt eget bästa, man får inte tappa modet!

Väl framme vid härbärget fick jag verkligen känna av gästvänlighet. Duschar, sängar och toaletter var helt okej men sen när det kom till att köpa en Bocadilla* så dirigerade han bara mig till köket och sa att jag kunde plocka det jag ville, for free! Så nu har jag ätit en hel måltid utan att ens betala en cent! Det kändes som om man hade kommit till en ungkarls-lya då det låg en massa saker över allt + att kylskåpet inte såg ut att ha blivit städat på 3 år...

*en baguette med allt ifrån kött till ost på

 Konst som livar upp vandrandet!

 Man blir inte så väldigt taggad när man ser såna här under vägen, det är inte den första...

Såhär ser kängorna ut efter ett par mil på de Spanska landsvägarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar